Klantenportaal Parcls.com
Parcls is dé duurzame en persoonlijke buurtpakketservice in Amsterdam waar consumenten hun pakketten kunnen opslaan, afhalen, retourneren en zero emissie thuis kunnen laten bezorgen. In deze nieuwe versie van de website maar vooral het verbeterde dashboard en klantenportaal hebben wij gebruik gemaakt van het Craft CMS.
Sander en zijn team hebben fantastisch werk geleverd met een nieuwe user interface, een klantenportaal én een volwaardige klantenbeheermodule!
In dit project is de website of "de voorkant" een relatief klein onderdeel. Veel belangrijker is het klantenportaal "Mijn Parcls" en het dashboard dat de medewerkers in de winkels gebruiken voor alle pakketten.
Door goed te luisteren naar de medewerkers en het dashboard voor hun werk slim in te richten is er veel tijd gewonnen. Alle administratieve handelingen kunnen makkelijk worden gedaan en er is nu altijd een overzicht over alle pakketten in elke winkel.
Ook op de achtergrond is er veel geautomatiseerd en gekoppeld aan allerlei systemen en hardware: Nieuwe pakketten worden met een app gescand en worden via een API naar de site doorgezet. Daar filteren we de klantnaam uit het label en maken we matches met de juiste klant. Deze klant krijgt per mail of sms een notificatie dat er een pakketje klaar ligt en uit de labelprinter rolt ondertussen een label voor op het pakket.
Voor particuliere klanten met betaalde abonnementen hebben we een koppeling gemaakt met "Mollie recurring payments" voor het automatisch incasseren van de abonnementen. Zakelijke Parcls klanten kunnen hun pakketten via de ontwikkelde API inschieten bij Parcls en daarbij ook de status volgen.
Kortom, het is een veelzijdige webapplicatie geworden met allerlei rollen, interfaces en koppelingen waarbij we het voor iedereen zo simpel en leuk mogelijk hebben gehouden!